• 26 remek módszer a Facebook rajongóidnak
  • facebook
  • facebook
  • fb
28 márc

Szeretnéd elköteleződésre ösztönözni a Facebook rajongóidat? A jelenlegi statisztikáid javításra szorulnak? A „Story Bump” megjelenése óta még fontosabbá vált, hogy a rajongóid lássák az oldalad állapotfrissítéseit. A hírfolyamban való láthatóságod pedig soha nem függött még olyan mértékben az elköteleződéstől, mint most. Különböző poszttípusok használatával és néhány tartalomkorrigálás után felhozhatod az elköteleződést arra a szintre, amit szeretnél. A Social Media Examiner cikkének 26 tippjét hoztuk el Neked.

1. Mutasd az utat az olvasóknak az új cikkhez!

A rajongóid sok tartalmat látnak a hírfolyamukban egy nap alatt és egy nagyszerű cím nem mindig elég az elköteleződés kiváltására, amit a Facebookra posztolt cikked elérhet.

Amikor állapotfrissítést készítesz a Facebook oldaladon és tudatod az olvasóiddal, hogy új tartalom született, írj bele egy részletet a szövegből, vagy tegyél fel egy kérdést, ami a cikkre utal, hogy még több kattintást, lájkot, hozzászólást vagy megosztást érj el!

Ebben a posztban a szerző a cikkben leírt tippre reagált, hogy felkeltse az olvasók érdeklődését és elérje, hogy kattintsanak az egész tartalomért:

dh-list-article

2. Egyensúlyozz a különböző típusú tartalmakkal!

Ha minden tartalomdarab, amit kiteszel Facebookon, ugyanazt a hatást vagy érzetet kelti, logikus, hogy a rajongóid egy idő után mindet passzolni fogják, hogy valami mást, valami érdekesebbet találjanak.

Ennek elkerülése végett több formában is ossz meg tartalmakat a Facebook oldaladon! Kísérletezz fotókkal, videókkal, linkekkel és kérdésekkel, majd kövesd az elköteleződés alakulását az Elemzésekben, hogy lásd, mely típusú posztok teljesítenek a legjobbak (erről többet olvashatsz a 7. pontban)! Válaszd ki a top bejegyzéstípusokat és variáld azokat a jövőbeli frissítésekben!

Storify is szeretné elkerülni, hogy olyan hírfolyama legyen, ami szinte csupa egyforma tartalomból épül fel, ezért használnak nagy fotókat leírásokkal és kisebb képeket linkelt cikkekkel.

dh-storify-photo

dh-storify-linkedin

3. Úgy posztolj, hogy átkattintást érj el!

Önmagában az, hogy posztolsz egy linket az oldaladra, nem fog sok kattintást generálni.

Mozgasd meg a rajongóidat: vidd őket a Facebook oldaladról a saját alkalmazásodhoz vagy tartalmadhoz különböző felhívások kombinációival a posztjaidban!

Lowe’s nemrég sok kattintást generált egy linkre, amikor az állapotfrissítésükkel arra bátorították a rajongókat, hogy részt vegyenek egy színekre és személyiségtípusokra vonatkozó kvízben.

dh-lowe’s-color-quiz

4. Készíts örökzöld tartalmakat!

Ha a tartalmadat a trendek diktálják, látni fogod, hogy amint egy trend idejétmúlttá lesz, úgy csökken az érdeklődés a tartalmad iránt is.

Az örökzöld tartalmak azonban legalább 6-12 hónapig relevánsak maradnak. Hozz létre néhány ilyet és mindig lesz valamid, amivel elköteleződést generálhatsz a Facebookon!

Hubspot „36 nagyszerű közösségi média blog, amit mindenkinek olvasnia kellene” címmel posztolt egy cikket még 2010 tavaszán, de az még most is hasznos és releváns.

dh-evergreen-content

5. Fejezd ki magadat hangulatjelekkel!

Az egyszerű szövegekkel nem mindig lehet kifejezni az emberséget, a lelkesedést vagy bármilyen érzelmet, ami megbújik a poszt mögött.

Hubspot számolt be arról, hogy „valami olyan egyszerű dolog, mint egy mosolygós hangulatjel a posztodban, megnövelheti a lájkok számát 57 százalékkal, a hozzászólásokét 33 és a megosztásokét szintén 33 százalékkal, szemben azokkal a posztokkal, amelyekben ilyenek nem szerepelnek”.

Mutasd meg a személyiségedet és segítsd a rajongókat a kötődésben: használj hangulatjeleket a státuszfrissítéseidben!

Zappos egyik posztjában egy szívecske szerepelt és 718 lájkot, 22 megosztást és 8 hozzászólást ért el 22 óra alatt. Összehasonlítva a márka többi, aznap kitett posztjával, a szívecskés volt a legkedveltebb.

dh-zappos

6. Keress és ossz meg időszerű tartalmakat!

Az elköteleződés az elköteleződés és a tárgy, ami hajtja azt, nem kell, hogy mindig a tiéd legyen.

Ha van egy sztori, amiről tudod, hogy a közönségedet érdekli, oszd meg a részleteket a rajongóiddal! Például mondd el nekik, hogy részt veszel majd egy üzletági konferencián, majd posztolj az eseményről, hogy több lehetőséget biztosíts az elköteleződésre!

Amikor a Rex Sox megnyerte a világbajnokságot, a The Boston Globe tudta, hogy az olvasóit érdekli a téma, így megosztották az információkat a Red Sox parádéjáról Bostonban. A parádé napján folytatták a posztolást és remek forrássá váltak azok számára, akik követték az eseményt.

dh-boston-globe-2

7. Nyerj betekintést a Facebook statisztikákba!

Azok az oldalak, amelyek vakon posztolnak tartalmakat anélkül, hogy többet tudnának arról, miként reagálnak a rajongóik, kínos helyzetbe kerülhetnek és visszaesést tapasztalhatnak az elköteleződési mutatókban.

A Facebook oldalak Elemzések szekciójában kulcsfontosságú információk találhatóak meg, amelyek elárulják, mely típusú tartalmakat kedvelik a rajongóid, melyeket látják a legszívesebben az oldaladon.

Használd ezeket az adatokat, hogy meghatározhasd, mely posztokkal érhető el nagyobb elköteleződés és ehhez szabd a tartalmaidat!

8. Legyen B terved!

Néhány hónappal ezelőtt a The New York Times weboldala összeomlott és szükségük volt egy alternatív tervre. AFacebook jegyzetekhez fordultak, ahol teljes hosszában közöltek sztorikat a saját oldalukon.

Habár nem az optimális formátum egy hosszú szöveg olvasására, a fő tanulság itt, hogy mindig keresd a megoldást! A The New York Times is képes volt kapcsolatba lépni a közönségével ebben az időszakban, méghozzá Facebookon.

dh-ny-times-notes

9. Használj Facebook alkalmazásokat!

A versenyektől az események listázásáig és az email feliratkozásokig, az egyéni alkalmazások számos lehetőséget biztosítanak az elköteleződés kiváltására, ám sok oldal mégsem él ezekkel.

Andrea Vahl remek összefoglalót írt 8 testreszabható Facebook alkalmazásról, amelyekkel megfoghatod a rajongóid figyelmét. Használd ezeket, hogy forgalmat és elköteleződést hajts, amikor közvetlen linkkel vezeted ide a rajongóidat a posztjaidból, egy blogbejegyzésből vagy akár Twitterről!

A Social Media Examiner a Heyo alkalmazását használja Facebookon, hogy bemutassa a rajongóinak apodcastokat:

dh-heyo

10. Csatlakozz a beszélgetéshez útközben!

A közösségi média siker nagy részét teszi ki az, hogy konzisztensen tudsz beszélgetést folytatni a közönségeddel. Ha menet közben dolgozol, de a Facebook oldaladat csak az asztalról kezeled, azt kockáztatod, hogy fontos történésekről maradsz le!

A Facebook adminisztrátoroknak nem kell magukat a székükhöz kötözni, hogy minden pillanatban tudjanak posztolni és reagálni a rajongóknak. A „Facebook Page Manager” iOS és Android eszközökön is fut és segít megtekinteni az oldal tevékenységeket, az Elemzéseket, valamint a rajongóknak is válaszokat adhatsz a mobil eszközödről.

dh-facebook-page-manager

11. Tudd, hogyan érdemes használni a képeket!

Bár sok üzlet használ képeket a posztjaiban, érdemes lehet utánanézni, milyen hatással vannak a különböző stílusú fotók a Facebookon történő elköteleződésre. A Taggs egy érdekes tanulmányt állított össze, melyben azt javasolják a kereskedőknek, hogy készítsenek vizuális tartalomra vonatkozó stratégiát is – ehhez pedig vegyék figyelembe egyedi márkaidentitásukat, objektíváikat és a közönségüket. Néhány részlet a beszámolóból:

  • A felhasználók jobban szeretik azokat a termékfotókat, amelyeken nincsenek emberek, így könnyebb elképzelniük a termék viselését vagy a birtoklását.
  • Azok a képek, amelyeken egy-egy testrész látható csak, így például kezek és lábak, több Facebook lájkot hozhatnak.
  • Ha a kereskedelmi üzleted rendelkezik olyan egyedi márka elemekkel, mint például a Victoria’s Secret ismert modelljei, akkor azok a képek, amelyeken emberek láthatóak, segíthetik az elköteleződés növelését.

Kísérletezz a képekkel ezeket figyelembe véve és ne felejtsd el megnézni, hogyan teljesítenek az egyes típusok az Elemzésekben elköteleződés szempontjából! Az ott tanultakhoz pedig alkalmazkodj megfelelően!

Az Old Navy e két példájában látható az elköteleződésbeli különbség.

Ez a poszt 11,275 lájkot és 137 megosztást kapott:

dh-old-navy-update-no-people

Összehasonlításképpen pedig itt van egy képposzt emberekkel (illetve technikailag eggyel), amely csak 1315 lájkot és 48 megosztást ért el:

dh-old-navy-with-people

12. Figyeld, mit csinál a többi márka!

Sok hasznos információhoz juthatsz úgy, hogy figyeled, mivel foglalkozik a többi márka és vetélytárs. Nézd meg, hogyan kezelik az oldalukat és mit szeretnek a vevőik, mit osztanak meg, majd alkalmazd a sikeres stratégiáikat a saját oldaladon!

Krispy Kreme Doughnuts például egy posztban üdvözölte a sütőtök szezonjának indulását novemberben. Néhány nappal korábban pedig a Dunkin Donuts már szemfülesen tudósított a Nemzeti Sütőtök Napról és sokkal több lájkot, valamint megosztást gyűjtött.

A reakciókra alapozva, amelyeket a Dunkin Donuts elért, feltételezhetjük, hogy a Krispy Kreme cégnek oda kell majd figyelnie a Nemzeti Sütőtök Napra 2014-ben.

A Krispy Kreme Doughnuts 3344 lájkot és 282 megosztás kapott:

dh-krispy-kreme-doughnuts

A Dunkin Donuts pedig 20,171 lájkkal és 1574 megosztással gazdagodott:

dh-dunkin-donuts

13. Kezeld helyesen a képposztokat!

A képek sok figyelmet szoktak kapni, ami a Facebook elkötelződést illeti, de nem mindegy, hogyan teszed közé azokat: vonzhatják és taszíthatják is a rajongóidat.

Ahelyett, hogy egy rakás képet töltenél fel egyszerre az oldaladra, adj magadnak időt és kísérletezz néhány egyszerű feltöltéssel! Tegyél közzé továbbá kollázsokat és albumokat is, hogy meglásd, melyiket preferálják a rajongóid!

Darren Rowse például úgy találta, hogy a közönsége azt kedveli a legjobban, ha időt szán sok-sok kép feltöltésére egy albumba.

A Digital Photography School albumának remek fotói 610 lájkot és 113 megosztást értek el:

dh-facebook-album

14. Vedd észre, mikor vannak online a rajongóid!

Azok az oldalak, amelyek akkor posztolnak, amikor a rajongóik nincsenek is online, alacsony elköteleződési mutatóktól szenvednek.

Az egyik leghasznosabb információ, amit tanulhatsz a Facebook Elemzésekből az, mikor vannak online a rajongóid. Ehhez kattints az Elemzésekre az admin panelben, majd a Bejegyzésekre!

Ebben a példában a grafikon azt mutatja, hogy az oldal rajongói nagyobb számban vannak jelen délelőtt 10 és 11 óra között. Ezért a posztjaikat érdemes 10 óra után közzétenni.

dh-facebook-times

15. Optimalizáld a közösségi média címkéket a Facebookra!

Ha optimalizálod a blogbejegyzéseidet közösségi média címkékkel, a posztjaid nagyobb valószínűséggel fognak felbukkanni a keresési találatokban, amely javíthatja az elköteleződésedet.

Amikor a rajongók megosztják a bejegyzésedet Facebookon, azt kell ellenőrizned, hogy minden szükséges metaadatot hozzáadtál az oldaladhoz.

Négy ilyen tulajdonság van minden oldal esetében: a cím, a tárgy típusa, a kép és a kanonikus URL. A címkék határozzák meg, milyen szöveg jelenik meg a képben, a címben és a leírás kódjaiban. Fontos, hogy kis képek minimum 200×200 pixel méretűek legyenek, mert a Facebook ezt támogatja!

dh-optimized-for-facebook

Hogy lásd, jól optimalizáltak-e a posztjaid Facebookra, nézd meg KnowEm oldalát!

dh-knowem

16. Használj „call to action” felhívásokat!

A „call to action” (CTA) gyakorlására nincsen egyetlen jó módszer, többféleképpen mondhatod el az olvasóidnak, mit vársz tőlük legközelebb.

Viszont egyik jobban működhet a másiknál a saját rajongóid esetében, ezért figyelj rá, hogy a CTA terved egyezik azokkal a célokkal, amelyeket az olvasód számára tűztél ki.

Jayson DeMers ismertetett korábban néhány CTA technikát:

  • CTA az elköteleződés ösztönzésére – „Kérlek, szánjatok egy percet egy hozzászólásra vagy a gondolataitok megosztására!”
  • CTA, hogy másik tartalomhoz vezesd az olvasót –„További információkért iratkozz fel az e-könyvünk letöltésére!”
  • CTA, az email feliratkozások növelésére – „A rendszeres értesítésekért iratkozz fel heti hírlevelünkre!”
  • CTA, hogy továbbvigyék a tartalmat – „Nézd meg ezt a videót további részletekért arról, hogyan segíthet ez a termék az üzleted fejlesztésében!”
  • CTA az eladásokért – „Hogy azonnal hozzáférhess a tréninghez és az összes bónuszhoz, kattints ide!”

Nézz bele a Facebook Elemzésekbe, hogy megfigyeld a korrelációt a nagyobb CTA elköteleződést generáló posztok és a szövegezés között, amelyet a posztjaidban használtál!

Itt egy példa egy eladás-orientált „call to action” felhívásra:

dh-facebook-call-to-action

17. Készíts kvízt a rajongóidnak!

Nehéz megtörni a jeget vagy őszinte beszélgetést indítani, amikor nem ismered a másik embert (vagy a rajongót) az asztal másik oldalán.

Hogy többet tudj meg a rajongóidról és elköteleződésre bátorítsd őket veled és más rajongókkal is, tegyél fel nekik kérdéseket, hogy megoszthassák, mi érdekli őket és mivel foglalkoznak szívesen a szabadidejükben.

A Nemzeti Családi Műveltség Napján a Social Media Examiner így posztolt az amerikai rajongóknak: „Mondjátok el, mit olvastok a hétvégén!”.

dh-question-readers

18. Olvass arról, mit csinálnak mások Facebookon!

A közösségi média marketing művészet és tudomány egyszerre. Ami pedig mindig hasznos lehet, ha körülnézel az ügyben, mivel foglalkoznak mások Facebookon, valamint utána olvasol a nagy márkák tevékenységének és az esettanulmányoknak, amelyekből sokat lehet tanulni.

Csak néhány jó olvasmány a témában eredetiben:

Ezen kívül mutatunk egy nagyszerű példát, amelyet az Oreo 100. születésnapi kampánya alkalmából készített aDraftFCB ügynökség: 100 napon át minden egyes napon posztoltak valami relevánsat, mígnem 195 százalékkal emelkedtek a Facebook interakciók.

Nézd meg ezt a videót, hogy többet tudj meg a kampányról:

19. Kérdőívrajongók a Facebookon

Szinte mindenki szereti megosztani a véleményét. A kérdőívek pedig arra jók, hogy a rajongóid hallathassák a hangjukat és egyúttal elköteleződést is mutassanak.

Kérdezz bármit onnan kezdve, hogy „Melyik a kedvenc színed?” addig, hogy „Kire fogsz szavazni a következő választásokon?” [az oldalad profiljától függően]. A bónusz pedig az, hogy miközben a rajongóid megosztják a preferenciáikat, információt szerzel róluk, ami segít jobban targetálni a posztjaidat.

Sokféle harmadik feles kérdőíves alkalmazás van, amelyet használhatsz, például a Polldaddy vagy a Poll. Utóbbi kezelőfelülete így néz ki:

dh-survey

20. Tölts fel videót!

A videó egyre fontosabb formátummá válik azon márkák életében, amelyek szeretnének kapcsolatban lépni közönségükkel.

Idén a Socialbakers tanulmányából tudhattuk meg, hogy a közvetlenül a Facebookra feltöltött, videókat tartalmazó posztok 40 százalékkal magasabb elköteleződést értek el, mint azok, amelyekben egy YouTube videót linkeltek be.

Kísérletezz azzal, hova töltöd fel a videóidat, és ha eltérést tapasztalt az elköteleződési szintben, amikor állapotfrissítésként posztolsz, tudni fogod, hol változtass!

Ez a státuszfrissítés egy olyan videót mutat, amelyet közvetlenül egy Facebook oldalra töltöttek fel:

dh-uploaded-video-

Ez pedig egy poszt, amely egy YouTube-ra feltöltött videóról szól:

dh-youtube-video-link

21. Frissítsd az oldalad névjegyét!

Egy kitöltetlen névjegy azt az érzetet keltheti a leendő és még a létező rajongókban is, hogy valami nincs rendben. Amikor ez történik, az elköteleződésük is visszaesik.

Látogasd meg gyakran az oldalad névjegyét, hogy elvégezd a szükséges változtatásokat, legyen szó új email címről, termékfrissítésről vagy egy életeseményről!

A Social Media Examiner 4. évfordulóját jelölte meg életeseményként a névjegyén:

dh-sme-about-2

22. Variáld az online jelenlétedet!

Néha a legjobb tervek is porba hullanak. A legfontosabb dolog rugalmasnak maradni, ha arról van szó, hol töltöd az idődet online, emellett erős, aktív jelenlétet kell kialakítanod azokban a közösségi hálózatokban, ahol a vásárlóid és leendő ügyfeleid megtalálhatóak.

Talán vannak személyes kapcsolataid Twitteren és Pinteresten, de lehet, hogy a vevőid inkább Facebookon töltik az idejüket. Jó ötlet, ha variálsz egy keveset, hogy idővel meglásd, melyik kombinációval lehet elérni a legmagasabb szintű elköteleződést.

Ott keresd az elköteleződést, ahol az ügyfeleid vannak, akik hajlandóak kapcsolatba lépni veled!

dh-plan-b-istock-photo-15266719

23. Bővítsd az elérésed időzített hétvégi posztokkal!

Ha a célközönséged hétvégén is online van a szabadidejében és Te nem posztolsz, lemaradsz az elköteleződés kiváltásáról.

Időzíts posztokat a hétvégére is és várd felkészülten az esetleges kérdéseket, amelyek elsőnként bukkanhatnak fel hétfő reggel. Sőt, ami még jobb: találj valakit, aki szemmel tudja tartani a hétvégi aktivitást és reagál is, amikor szükség van rá.

Egy poszt időzítéséhez csak kattints az óra ikonra az állapotfrissítésedben:

dh-schedule-update

24. Vizsgáld élőben a hozzászólásokat és megosztásokat!

Néhány egyébként aktív Facebook oldal adminisztrátor bűnös abban, hogy lemarad az „akcióról”, miután közzétett egy bejegyzést.

Studies kimutatta, hogy a lájkok, megosztások és hozzászólások általában a posztolást követő egy órában születnek.

Nézz vissza minél hamarabb és gyakran, hogy lásd, elköteleződést mutatnak-e a felhasználók az állapotfrissítésed iránt! Így megválaszolhatod a felmerülő kérdéseket és további elköteleződést válthatsz ki.

A Zappos egyik rajongója délután 2 előtt szólt hozzá ehhez a poszthoz, a Zappos pedig 6 perccel később már reagált is:

dh-review-posts

25. A Facebook promócióid vásárlói adatokat biztosítanak

A Facebook promóciók, amelyeket harmadik feles alkalmazásokkal hoztál létre, egy extra előnyhöz juttatnak: olyan felhasználói adatokat gyűjtenek össze, mint kor, nem, lakhely és az adott személy Facebook lájkjai (amelyek a Facebook Open Graph-ján keresztül elérhetőek).

Ezen információk segítségével a márkák analízis alá vethetik, kik a felhasználóik – majd küldhetnek targetált emaileket a felhasználók szegmentálásával. Használd ezt a taktikát, hogy további elköteleződést stimulálj a szegmentált felhasználói listákból!

A kikötés azonban az, hogy meg kell felelned a Facebook adatgyűjtésre és azok felhasználására vonatkozó szabályzatának.

Itt láthatóak egy Facebook promóció adatmezői:

dh-user-data

26. Érd el a felhasználókat mobil alkalmazás hirdetéseken keresztül!

Ahogyan folyamatosan növekszik azoknak a száma, akik mobil eszközről használják a Facebookot, egyre inkább prioritás sok márka számára az ő elérésük.

A Facebook nemrég jelentette be, hogy új lehetőségeket biztosítanak majd azok elérésére, akik meglátogatták a weboldaladat vagy a mobil alkalmazásodat, az egyedi közönségek funkción keresztül. Ez kezdetben csak néhány limitált számú tesztpartner számára lesz elérhető, de a következő hónapokban globálisan is bevethetővé válik.

Használd ezeket az alkalmazás hirdetéseket, hogy emlékeztesd a visszatérésre azokat az embereket, akik letöltötték a Facebook alkalmazásodat, de már egy ideje nem használták!

hoteltonight

Te jössz!

Ez csak néhány javasolt módszer arra, hogy igazíts a tartalmaidon és megváltoztasd a közzététel mikéntjét a Facebook rajongókkal való erősebb elköteleződés reményében. Próbálj ki néhányat és figyeld meg, melyik kelti fel a rajongóid érdeklődését, majd a nyerteseket ad hozzá a stratégiádhoz!

Esetleg már tudod, melyik tippet fogod bevetni? Milyen egyéb ötleted van az elköteleződés növelésére? Írd meg egy hozzászólásban!





MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>